20 Temmuz 2012 Cuma

Darty Şikayet

darty03.07.2012 tarihinde saat 21.02 sularında Ankara Kentpark mağazanıza gittim.
Bir adet ‘’Garmatic3901’’ tartı aleti aldım ve ambalajlı şekilde kasaya gittim. Çünkü reyonda teşhir ürünü yoktu, görevli bayana sorduğumda müşteri teşhir ürürnünü düşürerek kırdı biz de servise gönderdik o yüzden teşhirde ürün yok hepsi ambalajlı dedi.
Kasada Tuncay bey adında bir görevli vardı(göğsündeki plaketten öğrendiğim kadarı ile)
Kendisine ürünü almak istediğimi ve kontrol edip edemeyeceğimi sordum.
Önce satın alma işlemini yapalım sonra kontrol ederiz dedi. Ödemeyi yaptım bana fatura ve ödeme slip ini verdi.
Daha sonra ‘’bu denemeyi yapabilmemiz için pil gerekir bizim elimizde pil yok önde bulunan reyondan pil satın almalısınız’’ dedi. Pilleri de aldım(10 lu ince kalem pil). Ödemesini yaptım onun da faturasını ve ödeme belgesini aldım.
Arkadaş paketi açtı pilleri taktı ve cihazı yere koyup denedik.Cihaz arızalı, led lambasının biri az yanıyor.
Başka bir tane deneyebilir miyiz  ? diye sordum başka bir tane getirdi onu denedik ama bu sefer onunla ilk cihaz arasında yaklaşık 5 kg gibi büyük bir tartı farkı çıktı.
Kendilerine bu fark fazla değil mi, bunu kontrol etmemizin bir yolu yok mu dedim.
O sırada yetkili olduğunu düşündüğüm Onur Bey adında bir görevli geldi. O çıktı tartının üzerine baktı kendi kilosunu fazla gösteriyor, yerdeki eğimden kaynaklanıyor olabilir dedi. Ben de kendisine bunu kontrol etmemiz gerektiğini söyledim.
Gerek yok kontrol etmeye zaten ürünün ambalajını açmışsınız, fatura da kesilmiş almak zorundasınız dedi.
Ben de alıp götürdüğümde bu da arızalı çıkarsa yenisi ile değiştirip değiştiremeyeceğimi, veya bunun bir süresi var mı diye sordum
Hayır süresi yok mağazadan çıktıktan sonra bunu artık hiçbir şekilde değiştirilemeyeceğini söyledi.Bundan sonra ilgili servisle görüşmemiz gerektiğini söyledi.
Tüketici koruma kanununa göre herhangi bir maldan memnun kalmazsam bunun iade alınma süresi olduğunu söyledim ama kendisi böyle bir şeyin olmadığını söyleyerek ilgili kanunu tekrar okumamı tavsiye etti.
Bu kadar olumsuz tutum ve risk karşısında malı almaktan vazgeçtiğimi söyledim.
Hayır almak zorundasınız faturası kesilmiş iade alamayız dedi.
Daha mağazadan çıkmamış bir ürün için bile böyle bir tepkiyle karşılaşmak çok zoruma gitti ve yüksek sesle bunu almak istemediğimi ifade ettim.
Neyse sonunda iade alması için Tuncay beye talimat verdi. Tartı cihazını iade aldılar ama pilleri alamayız çünkü ambalajı bozulmuş dedi ve iade alınmasını önledi.Tuncay bey iade alıp iade işlemini yaptığı halde tekrar o işlemi iptal edip satış yapmak zorunda kaldı. Sanırım post cihazları kayıtlarından bunları açıkça görebilirsiniz. Ve sonuçta hiç ihtiyacım olmadığı halde 10 adet ince kalem pil almak ve ödeme yapmak zorunda kaldım.
Size sormak istediğim konu şu:
1.      Böyle bir işlemin hukuki dayanağı var mıdır ?
2.      Ayıplı veya arızalı mal iade prosedürünüz var mı ?
3.      Tüketici memnuniyeti ile ilgili haklar konusunda personeliniz ne kadar bilgili ?
4.      Personelinize nezaket ve görgü kuralları konusunda eğitim veriliyor mu ?
5.      Ürün denemek için önce o ürünü satın almak mı gerekir ?
6.      Ürün deneme amacıyla pil bulundurmanın ne sakıncası var ?Neden piliniz yok?
7.      10 adet pil ne olacak ?

Konu ile ilgileneceğinizi ve sonuçtan beni haberdar edeceğinizi umut ederek saygılarımı sunuyorum

Faruk T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder