14 Temmuz 2012 Cumartesi

ETS Tur Paris-Disneyland Turu

ETS Tur'dan ilk iki günü Paris gezisi ile başlayacak ve sonraki iki gün Disneyland gezisi ile devam edecek bir tur aldık.3 ve 6 Yaşında iki çocuğumuz olduğu için akıllarının Disneyland'da kalmaması için gezimizin son günlerini Disneyland'da değerlendirmeyi daha uygun bulduk, düşüncemizi tur şirketi ile paylaştık ve böyle bir programı tercih ettik.Geziye gitmeden bir gün önce otel rezervasyon bilgilerinizi e-mail adresinize gönderdik çıktılarını yanınızda bulundurun dediler,rezervasyon bilgilerini görünce anladık ki tur programı ilk iki gün Disneyland sonraki iki gün Paris olarak değişmiş.ETS Tur bizi bu konuda bilgilendirmeye tenezzül bile etmedi.Aynı gün,gezinin başlayacağı gün sabah 05:35'de havaalanında bizi karşılayacak kişilerin  isimlerini ve telefon numaralarını verdiler.Sabah havaalanına gittik başka turların masaları var.ETS Tur masası yok.Danışmaya soruyoruz.Masa kuracakları bilgisi verilmemiş diyor.Bir yandan da bize verilen telefon numaralarını arıyoruz.Cevap veren yok. İnternet sitelerinde tur programının genel şartları kısmında ‘Atatürk Havalimanı'nda etstur başvuru masası ve alan kalkış ekibi bulunuyor. Rehberiniz sizleri başvuru masasında karşılar ve gezi sonuna kadar sizinle birlikte bulunuyor.’ denilmesine rağmen böyle bir karşılama olmadı.Nihayetinde telefona cevap verildi.Geç kaldım, zaten sizi telefonla yönlendirmemle oraya gelip yönlendirmem arasında hiçbir fark yok saat geçiyor çabuk kapılardan geçin dedi. Verilen bilgi ve alınan hizmet tutarsızdır.
İki gün Disneyland’da kendimiz gezdikten sonra rehberimiz bizi panoramik şehir turuna sonrasında da Paris’te kalacağımız otele götürdü.Odalarımız hazır olmadığı için valizlerimizi emanet odasına bıraktık ve kendimiz dolaştık.O akşam İtalya maçı olduğu ve maçı aldığı için otele dönüş için hiç araç bulamadık.Binbir macerayla otelimize ulaştık.5 kişi için 2 oda rezervasyonumuz olduğu halde ve parasını ödediğimiz halde adımıza tek oda verilmiş.Paris’te hizmet veren tur şirketini aradık gece saat 2:30’a kadar perişan bir vaziyette ikinci odamızın verilmesini bekledik.Otel tur şirketinin hatası olduğunu tek rezervasyon gönderdiğini söylüyor.Tur şirketi oteli şuçluyor.Tur şirketlerinin internet sayfalarına girdiğiniz zaman ETS Tur’un fiyatının daha yüksek olduğunu görüyorsunuz.Biz çocuklarımızla daha rahat edeceğimizi düşündüğümüz için fiyat farkını vermeye razı olduk ETS Tur’u tercih ettik.Ancak konakladığımız oteller, kullandığımız havayolu şirketi, aldığımız rehberlik hizmeti diğer turlardan hiç farklı değil.Türkiye’ye döndüğümüzde bu konuları tur şirketi arayarak şikayetçi olduk.Bize 5 gün sonra telefonla dönüp ilgili şikayetler ilgili birimlere iletildi, bir daha yaşanmayacak denildi ve konuyu kapattılar.Yaşadığınız aksaklıklardan dolayı özür dileriz bile demediler.

Pınar Karacadağ

1. ETS bunu hep yapıyor, tatile çıkıyorsunuz rezil oluyorsunuz bir özür bile yok. Zamanınızın ,paranızın, keyfinizin boşa gitmesini istemiyorsanız kendiniz gidiniz,Tur ile değil.

2. yazınızı gördükten sonra bende yazmak istedim:(
    ETS KÜLTÜR ŞOKU YAŞAYANLARDANIM BÜYÜK REZALET
    12/18 Temmuz 2013 Yeşil Karadeniz Turu’nun ETS TUR rehberi Bülent beyle kâbusa dönüşmesi içten bir şekilde üzdü beni. Arkadaşlarımın ETS yurtdışında iyidir Kültür turlarında bir felakettir demelerini kulak ardı ettiğim için derinden üzgünüm. Bülent Beyin Karadeniz hakkında üstünkörü verdiği bilgiler, kişisel of ve poflamaları, serbest zaman vermemesi ve otobüsten indikten sonra ilgisiz hareketleri çok irite ediciydi. Bir basın yayın kuruluşunda çalıştığım için fotoğraf çekmek en yasal özgürlüğümdür bu turlarda. Fotoğraf çeken bizlere “ÇİNLİLER GİBİ HERŞEYİN FOTOĞRAFINI ÇEKİP DURMAYIN” diyen tur rehberimiz alternatif yemek yemek isteyenlere ben buraları bilmiyorum nasıl gidersiniz bilmem deyip bizi ısrarla anlaşmalı olduğu yerlerde yemek yemeye zorladı. Yaylalara sis yüzünden hiçbir tur çıkmamasına rağmen biz inatla meraklanmayın 1 saate hava açacak vaadiyle çıkartıldık. Zilkale’den sonra çıkacağımız şelaleye yol çalışması yüzünden çıkartılmadık ki bir tur rehberi olarak bunu zaten biliyordu.1,5 saat sürecek vaadiyle yaptığımız rafting 18 dakika sürdü yine kandırıldık. Rafting fotolarımız cd olmadığı için çoğaltılmadı. Bütün bir gece tüm oteli gezip otel görevlilerinden ricayla bir tane çoğaltabildim. Rehberimiz ortalıkta yine yoktu. Yine Batum’da tezgâh ardına geçip bize şişelerce içki satışı yapan rehberimiz Türkiye’ye giriş yaparken aldığınız içkilerin 1lt sini içeri sokabilirsiniz diğerleri beni ilgilendirmez deyip işin içinden çıktı kabaca. Bize bilgi vermeyi değil satıştan alacağı komisyonu düşünüyordu sanırım. Batum girişinde bir başka grubu oteline göndermek için hepimizi 20 dakikadan fazla her zamanki gibi hiçbir şey açıklamadan bekletti. Kendisine soru sormamıza rağmen yanıtsız kaldık. Tüm bu olumsuzlukların farkındalığını yaşayan bir tek ben değildim. Anı turdan çıkışlı otobüs şoförlerinizle sıcak sohbetlerimizden sonra şaşkınlığım daha da arttı. Yolculuk dönüşünde Hakkınızı helal edin diyen tur rehberinize hak helal etmeyen ve bunu sesli bağıran bir grup ve el uzattığında el sıkışmayan insanlar vardı bu grupta. Kâbus TURUMUZ için ETS’ye teşekkürler, hakkımı helal etmiyorum. Şikâyetlerimi bu mail ile sınırlandırmayacak sosyal, yazılı ve görsel basın üzerinden devam edeceğim. Belki de ETS TURUN bir hatası yoktur diye düşünmeli bu hatayı rehbere mal etmeliyim ki doğru olan bu. Fakat rehber seçerken daha dikkatli olunmalı bence. Anı tur ile 1den çok kültür turuna çıkan biri olarak işleyişin nasıl olduğunu bildiğim için rahatsızlığım çok normal.