20 Temmuz 2012 Cuma

Murat Ekspres-Ankara-Teslim Edilmeyen Eşyalarım

2010 yılının Ağustos ayında yurtdışı yüksek lisans eğitimine gideceğim için ev eşyalarımı Murat Ekspres (Nakliye ve Depolama firması) firmasının deposuna teslim ettim. 2012 yılının Mayıs ayında tekrar yurda döndüğümde eşyalarımı geri almak için başvuruda bulundum. Firmaya olan bütün borçlarım ödendikten sonra eşyalarım 12 Haziran 2012 tarihinde evime teslim edildi. Ancak teslimat esnasında fark ettiğim üzere eşyaların bir kısmı teslim edilmemişti. Bunu firma yetkililerine söylediğimde depoya tekrar bakacaklarını, 15-20 gün içinde eşyaları bulamadıkları taktirde tazminatını vereceklerini ifade ettiler. Ancak 1 ay beklememe rağmen hala ne eşyalarımı alabilmiş, ne de bununla ilgili firmadan bir tazminat alabilmiş durumdayım. Ekte görüleceği üzere sözleşmede eksik teslim edilen eşyalara ilişkin bir hüküm bulunmamakta ve firma bu durumu kendi çıkarları doğrultusunda kullanmaktadır.

Şirket yetkililerince en son yaptığım görüşmede eşyalarımın başka bir müşterinin eşyalarının arkasında olabileceği, o müşteri de eşyalarını almadan benim eksik eşyalarımın teslim edilemeyeceği ifade edilmiştir. Ancak diğer müşterinin eşyalarını ne zaman alacağı belirsizliğini korumaktadır. Bu durumda benim eşyalarımı almam da başka müşterinin eşyasını almasına bağlı olmaktadır. Şirket yetkililerine başka müşterinin eşyalarını depo içinde başka bir yere nakletmelerini ve onların arkasında olduğu tahmin edilen benim eşyalarımı teslim etmelerini talebim firmaya iki iş çıkaracağı nedeniyle firma yetkilileri tarafından kabul edilmemiştir. Bu konuda ısrarcı olduğumda ve gerekirse hakkımı Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Başkanlığına başvurarak arayacağımı ifade ettiğimde ise böyle bir şey yapmam durumunda benim ödemelerimi zamanında yapmadığım gerekçesiyle sözleşmeye göre ayrıca faiz tahsilatında bulunacaklarını ifade ederek beni ek ücret ödemekle tehdit etmişlerdir. Sözleşmeye göre zamanında ödenmeyen tutarlara faiz işlettirileceği doğrudur. Ancak firma yetkilileri sözleşmeyi imzalamadan önce şifahi olarak bu konuda esnek olduklarını, ödemeyi istediğim zaman yapabileceğimi ifade etmişledir. Hatta uygulamada yurtdışında olan bazı müşterilerin yazın Türkiye’ye döndüklerinde toptan ödeme yaptıklarını, bu durumda firma olarak esnek davrandıklarını belirtmişlerdir. Kaldı ki, eksik eşyalarımın teslim edilmemesinin ödeme kaynaklı olmadığı aşikârdır. Zira sözleşmede yazdığı üzere eşyanın teslim edilebilmesi için firmaya olan tüm borçların ödenmesi gerekmektedir. Ben de bu hüküm kapsamında firma yetkililerinin bana bildirdikleri borcu tamamen ödedim ve eşyalarım 12 Haziran 2012 tarihinde buna istinaden teslim edilmiştir. Bu nedenle firmanın eksik eşyaların teslimi için ayrıca bir faiz işletmesi haksızlıktır.

Özetle, firma eksik eşyalarımı başka müşterinin eşyalarıyla karıştırdığı için ve o müşteri eşyalarını almadan benim eşyalarımı çıkarmanın da kendileri için iki ayrı iş yükü yaratacağı gerekçesiyle teslim etmemektedir.  İlave faiz işletmesi ise tamamen şikâyet etmemem için bir tehdit unsuru olarak ileri sürülmüştür. Eğer faiz ya da başka bir ad altında firmaya borcum olsaydı eşyalarımın hiçbiri teslim edilmezdi. Firma sözleşmede eksik teslimat ile ilgili açık bir hüküm bulunmadığı için konuyu kendi çıkarları doğrultusunda kullanmakta ve eksik teslim eden eşyaları tazmin etmemektedir.

 

Hakkı K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder