25 Temmuz 2012 Çarşamba

3g yok ama Turkcell'den fahiş internet ücreti dayatması var!

turkcellTurkcell'den 2 ses 1 data hattım var. Yılda toplamda 45+15=60 gün memleketteki beldeme giderim. Burada 3g yok, edge hızı ise çok düşük. 3 yıldır kamuvınn kullanırım ve her yıl 2 ay boyunca kullanım yapmadan ücret öderim. Defalarca Turkcell'i aradım ama kullanamadığım dataları hiç olmazsa eylül ayına tanımlayın, çok mağdur oluyorum talebimi yerine getirmediler. Bulunduğum bölgede 3 yıldır en ufak çekim artırma çalışması veya 3g çalışması yaplmıyor ve bu yıl sonuna kadar da yapılmayacak. Her yıl toplamda 2 ayı memlekette geçirdiğimden 3 yılda 6 ay ve toplamda 25 gb internetim yandı. Çok olsun bunun 2-3 gb kadarını kullanayım. Gelelim ses hattıma; 2 ses hattımdan sms ve internete kapalı olanda sorun yok. İdeal faturalandırma yapılıyor ama sms ve internete açık olan hattımda yüksek fatura ödüyorum. İnternetin edge ile en alt limitte çektiği bir beldede (testlerini Turkcell'le paylaştığım data hız ortalaması 0.17mbps) nasıl olurda 21 küsur tl lik data kullanabilirim ki? sms paketini iptal ettirdim, akıllı joker paket al dediler, aldım ama yanlış ve eksik bilgilendirme sonucu ertesi günü kullanım yapmadan bitti. Aylardır 25 tl yi geçmeyen faturam 56 tl ye fırladı. İtiraz ettim. Kamuvınn bile kullanamadığımı belirttim. Bölge şartlarında kullanım yapamayacağımı anlattım. Israrla akıllı telefonlarda kendini otomatik güncelleme olur, kullanım o yüzdendir vb. dendi. Oysa ben Turkcel t11 cep telefonumun data ve sms trafiğini cihaz üzerinden kapatmıştım ve 1 yıllığına yurt dışına giden arkadaşıma ait olan sınırsız internet tanımlı ses hattımı diğer telefonuma takarak internet ihtiyacımı karşılamaya başlamıştım. (Not: Yukarıda belirttiğim gibi kamuvınn internetimi hız yüzünden kullanamıyorum!) Avea'nın data hızı beldemizde Turkcell data hızından (edge) 4 kat durumdaydı ve hız testlerini Turkcell'e göndererek ben bu hattı kullanıyorum ve işlerimi bununla görüyorum. Turkcell t11 sms ve data veri trafiğine cihaz üzerinden kapalı, toplamda 56 tl ücret gelmesi mümkün değil dedim. Orta yolu bulalım ve faturanız 41 tl olsun dediler, ayrıca hattımın sms ve data trafiğini de kendi sistemleri üzerinden de kapattılar. Ekranda 41 tl faturayı gördüğümün üzerinden 3 saat geçmişti ki; ödeme yapmak için siteye girdiğimde faturamın 49.4 tl ye yükseltildiğini fark ettim. Yaptığım itirazlar sonuç getirmedi. 1 şey yapamayız deyip çıktılar. Ben de 1 yıl kontrat verdiğim halde 18-20 tl cayma bedeli ödemeyi göze alıp numaramı taşıma talimatı verdim. 49.4 tl ödemeyi yaptım. Güncel fatura ekranımda gördüğüm kadarıyla cayma bedelinin eklenmesiyle faturam 45 tl ye yükselmiş durumda. 2 gün içinde taşıma gerçekleşmezse malesef yeni eklemeler de yapılacak. 2 ses 1 data hattımın son ay fatura toplamı 150 tl. 75 tl yi aşmayan faturalarım, beldedeki internetsizliğe ramen 2 katına fırladı. Turkcell ne cevap verir veya ne mazeretler öne sürer merak ediyorum. Çünkü bakış açıları değişmezse kalan 2 hattımı da cayma bedellerini ödeyerek taşımayı göze aldım. Sorunuma esaslı ve kalıcı çözüm bekliyorum. Saygılarımla...

 

Durmuş Y.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder