5 Temmuz 2012 Perşembe

Telefonda Taahhüt ve Fatura Tuzağı

dsmartYaklaşık 2008 den bu yana D-Smart kullanıcısıyım. Eski adı ile Smile ADSL ve yeni adı ile D-Smart Net olan internet sağlayıcısının müşteri temsilcisi bir gün arayarak bir kampanyaları olduğunu ve D-Smart eski kullanıcılarına Smile ADSL bağlantı ücretinin 29 TL den 14,5 TL ye düşürüleceğini bir yıl devam edeceğini bahsetti. Onaylıyormusunuz deyip onaylattı. O zamanlarda diğer internet sağlayıcılarınında kamyanyası vardı. Fakat bu işlem neticesinde 2 yıl taahhütten ve bağlantının kapatılması halinde yükleneceğim yükümlülüklerden bahsetmedi. Ben bu servise geçtiğimde taahhütsüz tarifeyi seçmiştim. İlk sözleşmemde de bu belirtilmişti. O zamanda çeşitli kamyaları vardı. Fakat taahhüt vermekten herzaman kaçınıp bedeli ödemeyi hep prensip haline getiren beni bu şekilde tuzağa düşürdüler. Yaklaşık 1/2, 2 ay önce hizmeti sonlandırmak istedim. Bu işlemin neticesinde taahhüt vermişsiniz bedelini fatura ederiz dediler. Ben taahhüt vermediğimi konuşmaları dinlemelerini söyledim. Müşteri temsilcisi kayıtları dinlediğini açık olmasada ifade edildiğini söyledi bana. Bende siz bu şekilde davranırsanız bende her türlü platformda hakkımı arayacağımı ifade ettim. Tüm bunlara rağmen kapatma isteğimi her defa yineledim. Ben bu konuşmalara Mayıs 2012 de başlamama rağmen işi uzattıkça uzattılar. En son 04.06.2012 tarihinde İptal Talep Formu olarak adlandırdıkları fakat tamamen şirketin faydasını kollayan kullanıcının haklarını hiçe sayan bir form geldi. İmzaladım ve 07.06.2012 tarihinde 15:32 de KP01285462453 numaralı iade taahhütlü posta ile yolladım. Bu arada bana son ödeme tarihi 18.06.2012 olan 29,00TL lik bir fatura ardında 174,02TL lik bir fatura daha gönderdiler. Mayıs 2012 de başlayan bu serüven 01.07.2012 tarihinde abonelik iptal işleminiz başarı ile gerçekleşmiştir. İfadeli bir mesaj ile son buldu. Islak imzam olan sözleşmede taahhütsüzdür ibaresi olmasına rağmen telefonda taahhüt altına sokup hizmeti sonlandırmak istediğimde afaki faturalar ile cezalandırıldım. Bu konuda tüm tüketici koruma derneklerinden ve ilgililerden destek bekliyorum.
Saygılarımla…

 

 

 

 

Fatih Mehmet Karadeniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder