16 Ağustos 2012 Perşembe

THY Şikayet

thyBirazdan anlatacaklarım Türk Hava Yollarının beni nasıl adam yerine koymadığının hikayesidir. 6 Ağustos 2012 tarihinde THY’nin internet sitesinde detayları bulunan Bora Jet ile yapılacak 7.15 Çanakkale-Sabiha Gökçen uçuşu için kredi kartı puanları ile bilet aldım. Bileti, uçuş tarihinden oldukça erken bir zamanda almıştım. Sonrasında, uçuştan yaklaşık 10 gün kadar önce tamamen tesadüf eseri bu uçuşun Ankara aktarmalı olarak üstelik de 15 dakika erkene alınarak saat 7.00’de gerçekleşeceğini öğrendim. Bu THY’nın beni adam yerine koymadığı ilk durum. Her yerde en seçkin hava yolu olduğunu iddia eden bir hava yolunun biletli yolcusunu bu değişiklik ile ilgili bilgilendirmesi gerekmez mi?

Sonrasında, razı gelerek uçuş için Çanakkale Havalimanı’na geldiğim de gördüm ki Bora Jet’in kendi gerçekleştirdiği 7.15’te direkt Sabiha Gökçen uçuşu var. Bu da THY’nin benim ikinci adam yerine koymama durumu. THY’nin uçuş detaylarını değiştirdikten sonra mağduriyetimi en aza indirmek için Borajet’in uçuşlarını da kontrol etmemi tavsiye etmesi gerekmez mi? Benden kazanacağı 100-200TL’lik uçak bileti parası bu kadar mı önemli THY için.

Ne yazık ki daha bitmedi! Aktarmalı uçuş bilgileri şöyleydi: Çanakkaleden 07.00’de kalkan uçak 08.30’da Ankara’da olacak, 09.00’da da Ankaradan İstanbul’a gelecek olan uçağa binecektim. Benim Çanakkale’den kalkan uçağın saat 8.45’te Ankara’ya indi ve ben otobüsü beklerken 09.00’daki uçağı kaçırdım. Bu da THY’nin benim adam yerine üçüncü koymayışı. Çünkü bizim uçağımızın yanaştığı yer ile benim bineceğim uçağın giriş kapısı arasında ya 2 ya da 3 numara fark vardı ve bir THY personeli ufak bir havaalanı arabası ile beni alamaz mıydı? Zaten mağdur ettiği bir müşterisini biraz daha mağdur etmek yerine böyle bir hoşluk gerçekleştirmez miydi?

Hala bitmedi! Neyse, saat 10.00’daki uçakla nihayet İstanbul’a gelebildim. THY, bu seferde valizimi kaybetti. Tam 1 saat 50 dakika valizimi beklemek zorunda kaldım. Sonrasında da kapıp valiz raporu tuttular. Valizimi ertesi gün geldi. Yani anlayacağınız bileti satın alırken saat 8.15’te İstanbul’da olacağını sanan ben, havaalanında saat 13.00’te ayrılabildim.

Bence THY kesinlikle seçkin bir marka olduğunu söylemesin. 6 Ağustos 2012 Pazartesi günü bana yaşattığı zaman kaybı ve sinir bozukluğu hiç birşeyle ölçülemez. THY dünya starlarına milyon dolarlar yağdıracağına, ukala tavrını bırakıp müşterilerine biraz daha fazla özen gösterse bence çok daha fazla kazançlı çıkar. Çünkü o laf ettiğiniz ucuz hava yolları, müşterilerini çok daha fazla değerli hissettiriyorlar. Uçakta ikram yemektense, suyu parayla içerim ama en azından adam yerine koyulurum. Çünkü bu benim THY ile yaşadığım ikinci sıkıntı. Daha önce de 2008 yılında hiçbir açıklama yapmadan Brüksel-İstanbul uçuşunda 6 saat rötora maruz kalmıştım ve THY’den hiçbir özür alamamıştım. Talep etmeme rağmen bilet ücretini iade alamamıştım. Sonradan öğreniyorum ki aslında havacılık kuralları gereği THY’nin bana bu parayı iade etmesi gerekiyormuş. Burda da dünya starlarına milyonlar dağıtan THY, benim birkaç yüz euroma tenezzül etmişti.

Velhasıl, ben bundan sonra zorunlu kaldığım durumlar hariç asla THY ile uçmayacağım. Herkese de THY’nin nasıl bir hava yolu olduğunu anlatacağım. Bundan sonra reklamlarda kimi oynatırsa oynatsınlar benim gözümde 5 paralık değeri yok.

 

 

Deniz O.K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder