9 Nisan 2012 Pazartesi

Tekzen müşteri ilişkileri ve POS cihazı kullanımı

[caption id="attachment_1017" align="alignleft" width="150" caption="tekzen"][/caption]

07.04.2012 cumartesi günü saat 12:42 de İnönü parkı yanında bulunan Tekzende  yaptığım alışverişin bedelini ödemek için GARANTİ Bankasından almış olduğum Paracardı kasada bulunan görevli bayana verdim. Görevli bayan bir kaç işlemi hatalı yaptıktan sonra (kendisinin yeni çalışan olduğunu belirtti) paracardı nasıl kullanacağını söyledim. Tam işlemi yapacakken başka bir görevli bayan gelip kartımı alıp başka bir bankanın pos cihazı üzerinden kullanmak istedi. Kendisine kartımı garanti bankasının pos cihazını kullanması gerektiği söyledim hatta bu sebeple başka bir firmadan alışveriş yapmayı kestiğimi belirttim. Eğitimlerinde kart çekimlerini başka bir bankanın pos cihazından yapmaları gerektiği kendilerine söylendiğini belirtti. Ben itiraz edince bu sefer kartı Garanti pos cihazından geçirmeden önce önündeki kasadan bir işlem yaptı ve pos cihazı üzerindeki garanti bankası logosu değişip diğer bankanın logosu oldu. Kartı bu şekilde kullanmayı deneyince artık sabrım taştı ve kartımı geri istedim. Normal şartlar altında satın alacağım o ürünleri orada bırakır çıkardım ama yazar kasa fişinde de işlem yapan personelin isminin yazacağını bildiğim için alışverişi tamamladım ödemeyi nakit yaptım.
Kasiyer No: 7198
Kasiyer İsim: Ayşe ÖZKANLI (bu olayda herhalde en masum personel)

Kendilerine TEB in pos cihazını kullanmaları gerektiğini kimin söylediğini sordum. Ters ters ne yapacaksın dedi. Bende şikayet edeceğim dedim. Bana defol git dercesine iyi günler diyerek benden sonraki müşteriye döndü. Bu sefer kendi ismini söylemesini istedim. Tekrar yüzüme bakmadan ne yapacaksın dedi. Cevap olarak şikâyet edeceğimi söyledim. Tekrar defol git dercesine iyi günler dedi. Ben ısrar edince gitti orada şefi olduğunu söylediği birisini çağırdı. Şef ile birlikte başak bir bayan daha geldi.  Gelen kişiye durumu anlattı. Gelen personel durumu kurtarmaya çalışırcasına her kartı kendi bankasının pos cihazında kullanmalarını söyledi bu sefer beni kovmaya çalışan görevli bayan biz yanlış biliyormuşuz diyerek laf çevirdi. Gelen şeflerin de ismini sorduğumda yine cevap alamadım. En sonunda güvenlik görevlisinin de tehditkar biçimde yaklaşmaya başlaması ile olayları büyüteceklerini fark ettiğimde kişisel güvenliğimden endişe ettiğim için orayı terk etmek zorunda kaldım.

Tekzen neden personeline kartları sadece özellikle bir bankanın pos cihazını kullanarak işlem yaptırıyor?
Tekzenin personeli kendisine bir soru sormuş müşteriyi sözde kibarca kovmaya nasıl cüret ediyor?
Tekzende çalışan personelin neden isimlikleri yok? Şikâyet edeceğimiz bir durumda neden o personelin ismini sormak zorunda kalıyoruz? İsim sorduğumuzda neden cevap olarak kovuluyoruz?
Tekzen fişlerinin üstüne neden iadelerde zen kart mecburidir yazıyor? Firma kartı almak zorunda mıyım?
Ben bir müşteri olarak bu şekilde aşağılayıcı bir muameleye maruz kalmak zorunda mıyım?

 

 

M. Yusuf Polat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder