23 Nisan 2012 Pazartesi

kasko ve müşteri memnuniyetsizliği

Sn. yetkili.

251921003662-4 poliçe nolu  VP 7830 plakalı aracın sahibiyim.09,04,2012 tarihinde saat 10.58 de aracımı kasko hizmetinden faydalanmak üzere Gedizler Motorlu Araçlar Tic. A.Ş. Opel servisine bıraktım.Kasko hizmeti üzerinden kiralık araç ihtiyacımı karşılayabilmem için eksperin gelip aracı görmesi ve diğer prosedürlerin oluşturulması gerektiğini sorarak öğrendim.Aynı gün saat 12,09 ve 16,00 da eksperin henüz aracı görmediği ve beklendiği yönünde servisi arayarak bilgilendim.10/04/2012 saat 09.07 de tekrar servisi arayarak aracın eksper tarafından görüldüğü fakat dosya no henüz verilmediği veya ekrana düşmediğini öğrendim.Bunun üzerine 216 600 60 00 ,444 8 434 ve 212 334 20 68 nolu telefon numaralarına uzun süre klasik müzik dinleyerek ulaşmaya çalıştım ve bu arada yanımdaki 5 öğretmen arkadaşım önce bana bu konuda espriler yaparak güldüler,arkasında ise yok artık  !!! nereden buldun bu adamları dediler!!Bunun üzerine 444 8 434 nolu hattın şikayet kısmını arayarak hangi telefon no sunu aramam gerektiği (doğru hatırlamamakla birlikte dosya no ,eksperimin isim ve telefonunu) bilgisini verdi.Daha sonra uzun uğraşlar sonunda elde ettiğim 212 334 20 67 nolu telefonu arayarak yardım almayı başardım. Yukarı da parantez içinde belirttiğim ifadeleri buradaki burada bana bilgi veren personel arkadaştan almış olabilirim. Telefonda derdimi anlatıp araç talep ettim. Tarafıma tekrar dönüleceği söylendi ve kısa süre sonra başka bir kişi tarafından aranarak araç temin edileceği söylendi. Akabinde araç kiralama firmasından aranarak araç teslim bölgesi soruldu. Saat 15.00 civarı aracı teslim alamayınca bu sefer eksperi aradım gayet soğuk bir ses tonuyla aracın fotoğraflarını veya bir takım evraklarını gerekli yere henüz iletmediğini birazdan ileteceğini ifade etti. Tekrar 212 334 20 67 no lu telefonu arayarak bilgi aktarımında bulundum.3 dakika sonra araç kiralama şirketi tekrar aradı ve onlara 2 gündür araç alabilmek için uğraştığımı saat 17.00 ye kadar bana aracı getirirlerse aracı kabul edebileceğimi aksi takdirde başımın çaresine bakmam gerektiğini anlattım. Bana teslim edecekleri aracı saat 17.00 gibi teslim alacaklarını ve doğruca bana getireceklerini belirttiler. Aracı teslim alacakları yer ile bana teslim edecekleri yer arası 5–6 km. mesafe olunca, o zaman 17.30. kadar bekleyebileceğimi fakat sonrasında 3 ve 8 yaşındaki çocuklarımı okuldan almaya gitmem gerektiğini belirttim. Aracı bana teslim edecek sürücünün telefonu bana verildikten sonra telefonu kapattık. Saat 17.24 de sürücüyü aradığımda, daha araç teslim etmeye gittiğini ve daha sonra gidip bana teslim edeceği aracı alıp getireceğini belirtti. Ben ise o saatten sonra aracın benim bir işime yaramayacağını dolayısıyla araç istemediğimi belirttim, karşılığında sigorta firmasından evrakların yeni geldiğini belirttiler. Buna karşılık ne sigorta şirketine nede araç kiralama şirketine güvenim kalmadığı için aracın o saatten sonra bana getirilmesini yine reddettim Çünkü bu kadar uğraştan sonra o araba yine bana ulaşmazsa hiçbir şey yapamamanın verdiği stresle çevreme karşı kırıcı hareketlerde bulunmaktan çekindim. Daha sonra son olarak (muhtemelen )kasko şirketinden aranıp aracı teslim alıp almadığım tarafıma sorulduğunda 2 günde bana bir araç temin edemeyen sigorta şirketinin aracını istemediğimi belirttim.   Malum, insanlar kendilerini, evlerini veya araçlarını sigortalattırdığında kendini güvende hissederler. Çünkü sigorta şirketinin parayla da olsa artık onun ailesinin bir parçası olduğunu düşünür. Uzun süredir deprem sigortası ,(daha önceki aracımın trafik sigortası)ve tam ev sigortası yaptırdığım Koç Alianz sigorta, küçük hasarda(cam kırılması veya çilingir hizmetleri) bile hafta sonu veya bayram fark etmeksizin son derece kibarca bir şekilde 1 saat içinde sorunu çözüp   sorunum çözüldükten 10 dakika sonrasında bilgi alış verişinde bulunmak için bana dönüş yaptılar. Dolayısıyla 5,6 yıldır sürekli benim yanımda olduklarını bana hissettirdiler.  Yeni bir araç aldığımda, satıcı firmanın tavsiyesi ve kasko fiyatının daha cazip olması dolayısıyla HDI sigortadan almış olduğum kasko ve trafik sigorta poliçesi hizmeti ise benim tarafımdan tam bir hayal kırıklığı oldu. Hele ki benim ile aynı gün, renault fluence aracını başka bir sigorta firmasının kaskosu vasıtasıyla farklı bir serviste onartan arkadaşımın, sigorta firması tarafından 1-2 saat gibi kısa sürede kiralık aracını teslim aldığını öğrenmek bende ayrıca bir üzüntü oluşturdu. Çünkü biraz daha ucuza sigortalatmak için tercih ettiğim firmanın, yaptığım masraflar sonunda diğer firmalarla arasında hiçbir fiyat farkı kalmamıştı.
Çalışanlarının soğuk ve yardımdan uzak tavırları bu işi zorla yapıyormuş gibi halleri, bende, bu saatten sonra hiç bir zaman HDI sigortaya güvenemeyeceğim hissini uyandırdı.
Belki sizin için bir önem taşımamakla birlikte, bir öğretmen olarak, çalışanlarınızın müşteri ilişkileri ve iletişim konusunda seminer almasının faydası olacağını düşünüyorum.
Maddi ve manevi hiçbir beklenti içinde olmadığımı açık yüreklilikle ifade ederek, 20.12.2012 tarihinden itibaren ( poliçe bitim tarihim) bir daha şirketinizle çalışmamak ve dost olmamak üzere yine de sizlere iyi çalışmalar dilerim.

20.04.2012
Halil SELİM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder