18 Mayıs 2012 Cuma

HSBC Bankacılık işlemleri

hsbcBANKA KREDİSİ KULLANANLAR VE KULLANACAKLAR DİKKAT!
Örnek: HSBC BANK
Diyelim HSBC Bank’tan kredi aldınız ve size ayda 500 TL ödemeniz gereken bir ödeme planı verdiler. Siz bu ödeme planına göre her ay 500 TL. yi ödeme planında belirtilen hesaba yatırıyorsunuz veya başka bir bankadan ödenmesi için otomatik ödeme talimatı verdiniz. Her ay paranız tam zamanında ödeniyor ve siz de gönül rahatlığı içinde işinize gücünüze bakıyorsunuz. Nasıl, buraya kadar her şey normal görünüyor değil mi?   Cevabınız “Evet” ise yanıldınız. Birkaç ay sonra merkezden elinize bir mektup geliyor veya telefon ediyorlar: “Bugüne kadar kredi ödemelerinizi sürekli eksik yaptığınız için kredi notunuz düşürülmüştür ve şu kadar borcunuzu da derhal ödemezseniz hakkınızda işlem başlatılacaktır” Böyle bir mektup veya telefon alınca başınızdan aşağı kaynar sular dökülmez mi? Derhal kredi aldığınız banka şubesine gidip bu yanlışlığı hemen düzeltmelerini, kredinizi hiç aksatmadan zamanında ödediğinizi belirtiyorsunuz. Memur önündeki ekrana bakıyor ve “BİNGO!”  Şunları söylüyor:
“Size verdiğimiz ödeme planında belirttiğimiz hesap numarasına ayda 6.25 TL hesap işletim ücreti almaktayız. Sizin yatırdığınız kredi taksitinden, önce bu hesap işletim ücretini kesiyor, kalanını kredi borcunuza aktarıyoruz. Böyle olunca da siz her ay kredinizi eksik ödemiş sayılıyorsunuz. Mektup veya telefonla size bildirilen borç, her ay bu şekilde eksik ödemiş olduğunuz kredi taksitlerinden kalan borçtur.”
Nasıl, esaslı bir “ Tüketiciyi yanıltma formülü” değil mi?
Bu hesap işletim ücreti neden ödeme tablosunda belirtilmez? Ya da neden yatırdığınız kredi taksitinden, önce bu parayı keserler de örneğin 3 ay sonra bir mektup gönderip “Şu kadar hesap işletim ücretiniz birikmiştir lütfen ödeyin” diye çağrı yapmazlar?  Bunları şubedeki memura soruyorsunuz ama “ Ben bilemem merkeze sorun” diyor. Telefon edip merkeze soruyorsunuz ve şu müthiş aydınlatıcı cevabı alıyorsunuz “HSBC Bank uygulaması böyle efendim.”
-Ama bu dürüst bir davranış değil ki,  beni, kredisini zamanında ödemeyen biri durumuna düşürüyorsunuz.  Bir de bazı kredileriniz var ki “bütün taksitlerini tam zamanında ödersem dosya ücreti gibi bazı ücretleri iade ediyoruz” diyorsunuz. Bu durumda o ücretleri kimse geri alamaz ki.
Cevap: “HSBC Bank uygulaması böyle efendim.”

 

 

Ahmet Hoşsöyler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder