26 Mart 2012 Pazartesi

Siemens ocak ve müşteri hizmetleri

2010 yılı nisan ayında  firmanızdan aldığım siemens marka muhtelif mutfak gereçleri içinde biri anneme biri kendime 2 adet EC745RF90E model siemens ocak da bulunmaktadır.

Bu modelleri seçerken de elektrikte sıkça yaşanan kesintiler sebebiyle , elektriğe bağımlı olmamak adına doğalgazlı sistem olması öncelikli tercih sebebimiz olmuştur. Ancak kullanımda gördük ki,ocakta  elektrik kesintisi durumunda doğalgaz da kesiliyor ve ocak çalışmıyor.Broşürlerinde hiçbir şekilde yer almayan bu durum servise sorulduğunda , kullanıcılara kesintisiz güç kaynağı önerdikleri cevabını aldık.Bu durum broşürlerinde yer alsa, kesinlikle bu ocak satın almayacağım bir modeldir ve burası işyeri değil , ben mutfağıma kesintisiz güç kaynağı koymak istemem .Zaten güç kaynaklarının elektrik kesintisinde kullanıldığı süre de oldukça kısa bir zamandır ve güç kaynakları bilgisayar ve telefon santralları için kullanılır, mutfakta ocak için değil.Aldığım satıcı bile benim uyarım sonucu elektrik kesintisi olduğunda gazın da kesildiğini öğrendi ve servisten ''maalesef öyle, güç kaynağı taksın müşteriniz'' cevabını aldı.

Bu arada ocaklardan biri(annemin kullandığı) kasım 2011 de hiç çalışamaz derecede arızalandı ve   1 aylık bir sürede değişim yapılabildi.Yaşanılan bir evde ocak olmaksızın beklendi ve bu arada yoğun iş temposu içinde bezginlik getirecek derecede onlarca telefon görüşmesi yapmak zorunda kaldım.

Aradan 1 ay geçti aralık 2011 de benzer arıza benim kullandığım diğer ocakta ortaya çıktı.Ocak yanarken belli bir sebebe bağlı olmaksızın çakmaklar kendi kendine ateş alıp çakmaya başlıyor sonrasında da gaz kesilip ocak sönüyor.Bu konuda 2 kez servis çağırmak zorunda kaldım. İlkinde ocakta sorun olmadığı tespiti yapılıyor çünkü ben evde olmadığım bir saatte gelen servis elemanı kısa süre ocağı açıp kapatmakla maalesef herhangi bir tespit yapma şansına sahip değil. Üstelik hiçbir servis formu bırakılmıyor ve aradan hafta geçtiği halde servis sonucu bana aranıp bilgi verilmiyor.Ben servisi arayıp sonucu öğrenip tekrar servis çağıyorum ve sorunu tespit ettiriyorum.Yine bırakılan servis formu yok.Buna rağmen Müşteri hizmetleri ısrarla servis formu bırakıldığını iddia ediyor.Birkaç gün sonrasında da ocağın tamir olacağı söyleniyor. (Bu kadar ayrıntıya girmemin sebebi servis işlemlerini takipte de sorun yaşadığımızı anlatabilmek içindir.)

Bu iki ocakta kısa sürede değişim gerektirecek derecede arıza çıkması tesadüf olmasa gerek.

Hem arızalar hem de elektrik kesintisindeki durumu dolayısıyla  görülüyor ki,yeterli teknik kontrol yapılmaksızın  satışa çıkarıldığı anlaşılan ve broşürlerinde ve satıcılarında yeterli bilgi olmadan satılan bu modeli satın alarak kandırıldığımı düşünüyorum.En azından şu anda bozuk olan ocak
için tamir değil başka sorunsuz , elektrik kesintisinden etkilenmeyen ve benzer fiyat aralığında  bir model ile değişim  veya para iadesi talep ettiğimi müşteri hizmetlerine ilettiğimde olumsuz cevap aldım .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder