20 Şubat 2013 Çarşamba

BOSCH CAR SERVICE tarafından yapılanlar

22 Aralık 2012 Cumartesi günü 34 AE 0606 plakalı aracım ile Haramidere PO'dan benzin aldım.
Arabayı çalıştırmaya çalıştığımda arabam sarsıntılı çalışarak istop etti, herseferinde çalıştırmayı denediğimde aynı sonuç ile karşılaştım.
Orada bulunan BOSCH Yetkili servisten (EFT BOSCH servis) biri gelerek arabaya baktı ve servise almaları gerektiğini söyledi.
İşin pazartesiye kalacağını söylediler, ayrıldım. 15-20 dakika sonra beni aradılar ve arabamın hazır olduğunu,
bir temassızlık olduğunu ve tamir ettiklerini belirttiler. Arabayı almaya gittiğimde arabanın tekrar arıza yaptığını,
kalması gerektiğini belirttiler. Ayrıca kaporta ve çamurluğu boyatmak için 400tl karşılığı anlaştım.
Araç giriş formu veya herhangi bir belge vermediler.Araç giriş formu veya herhangi bir belge vermediler ve Arabam kaldı....
Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe bana bir bilgi verilmedi. Cuma günü aradığımda usta arabaya beyin tamiri yapıldığını ve 800tl tuttuğunu belirtti ve
pazartesi arabayı alabileceğimi söyledi. Yani ben arayınca bilgi veriliyor, benden habersiz BOSCH tarafından arabam Topkapıda bir yere götürülüyor ve
beyin tamiri yaptırılıyor. 31 Aralık 2012 Pazartesi sabah aradığımda arabayı akşam saat 4-5 gibi alabileceğim söyleniyor.
Pazartesi saat 14.30 civarı uğradığımda arabamın hazır olmadığını, birkaç saat sonra olabileceğini söylediler. Bu arada arabanın aküsünün de problemli olduğunu ve değiştirdiklerini söylediler.
BOSCH Servis çalışanları bana güven vermediği için çalışan akümü geri taktırdım. Neden bana haber vermeden işlem yaptıklarını sorduğumda, "abi ben seni aradım ve söyledim" gibi cevap aldım.
Ben onları aradığımda sonucu öğrendiğimi belirttiğimde, "abi ben de tam seni arıyordum sen beni aradın" gibisinden mazeretler sundular.
Sahibi ise istersen eski haline çeviriyim gibisinde cümleler kurdu (sanki eski halini biliyor)..!!!
Benden 800 tl beyin tamiri için, 400tl kaporta boya için, 50tl işçilik ücreti olarak toplam 1250tl aldılar.
500 tl peşin + 750 tl kredi kartı (Miks Otomotiv ve Gıda adına) ödedim. Fatura istediğimde antetsiz, mühürsüz, imzasız, boş bir kağıda yazılı belgeyi
bana EFT antetli zarfa koyarak verdiler (Fatura YOK..!). BOSCH adına vermeleri gereken FATURA ve Araç çıkış formu YOK..!
Arabamı aldım ve cam suyu koymak için benzinliğe girdiğimde, kaputu açtım ve kaput amortisörü elime geldi.
Amortisörün kırıldığını ve kaputa tel ile tutturulduğunu gördüm (Bunu tabi ki ıspatlayamam fakat BOSCH çalışanları bunu söylemeli idi).
BOSCH'tan Arabamı tam 9 gün sonra bu şekilde teslim aldım.

26 Ocak 2013 Cumartesi günü, aracı aldıktan tam 26 gün sonra aracım ile TEM otoyolunda eşim ile birlikte aynı arızadan yolda kaldım. Uğraşlarım sonucu araç 10 dakika sonra kendiliğinden çalıştı.
Aynı gün durumu iletmek üzere BOSCH yetlili servise (EFT BOSCH servis)uğradım. Arabama bakmaları gerektiğini, arızanın sanki beyinden kaynaklanmadığını, elektriksel bir problem olabileceğini,
arabamın bazen çalışıp bazen çalışmadığını anlatmama rağmen bana elektrikçi arabanda birşey yok dedi. Usta ise bana seni aradığımda (ben aramıştım.) sana sigorta kutusunun da değişmesi gerektiğini söylemiştim dedi (ki bu olmadı).
Madem öyle neden sigorta kutusunu değiştirmediklerini, beyin tamirine gönderdiklerini sorduğumda cevap alamadım.
28 Ocak 2013 pazertesi tarihinde BOSCH tarafından zamanında beyin tamiri yapılıp yapılmadığının incelenmesi için özel bir servise arabamı bıraktım.
Buradan gelen cevap; beyin tamirinin yapılmadığı şeklinde idi, ayrıca özel bir elektrikçinin arabaya baktığını ve
benim arızam ile ilgili beyinde bir işlem yapılmadığını bana iletti. Ben de bu arada aracın BOSCH'ta kayıtlarının olmadığını öğrendim.
BOSCH Yetkili servis olarak gittiğim yer benim aracıma BOSCH'a kayıt etmeden işlem yapmış.
BOSCH Türkiyeyi aradığımda yetkililer sadece internetten şikayet mail'i gönderebileceğimi ilettiler. Ben de 28.01.2013 saat 23.30 civarında durumu anlatan bir mail gönderdim.
Ayrıca EFT BOSCH servisi aradım ve durumu ilettim, bana sen ne istiyorsun, paranı geri veremem, ben arabanı BOSCH'TA YAPTIRMADIM gibisinden cümleler kullandı ve kapattı.
29.01.2013 tarihinde aracımım bir beyin tamiri yapan ustaya daha gösterdim, aynı şekilde benim arızam ile ilgili beyinde bir işlem gerçekleştirilmediğini belirtti.
Bu arada benim arızam devam etmektedir. Arabam zaman zaman çalışmamaktadır. 29.01 2013 tarihinde BOSCH Car Service Maslak/Türkiye adresine bizzat gittim.
Beni kapıda Bilal adında bir yetkili karşıladı ve kapıda benimle konuştu, sanırım pek ciddiye almadılar. İnternetten maili aldıklarını inceleme için iki gün süre istedi.
Bana döneceklerini söyledi. İki gün sonra (31.01.2013) BOSCH türkiye'yi ben aradım, işlerin çok karışık olduğunu ve bir gün daha istediklerini belirttiler.
Ertesi gün (01.02.2013) beni EFT BOSCH Yetkili servisten sahibi Hasan Bey aradı. BOSCH Türkiye'den kendilerini aradıklarını, o yüzden aradığını belirtti. Arabamı götürürsem tamir edeceğini söyledi.
Ben ise artık kendilerine güvenmediğimi, paramı geri iade etmelerini istedim. Hasan Bey bunun mümkün olmadığını Topkapıdaki beyinciye kendisinin de para ödediğini,
onun beyin tamiri yapıp yapmadığını bilediğini, fakat para ödediği için bana paramı iade etmeyeceğini bildirdi.
Yaklaşık 30 dakika sonra BOSCH Türkiye'den aradılar. Sorunumun çözülmediğini kendilerine ilettim. Kendileri bana yapabilecekleri bir şey olmadığını, ellerinden bir şey gelmediğini söylediler.
Sadece benim ile EFT BOSCH Servis arasında köprü olabileceklerini söylediler. Ben ise onları tam üç bunun için beklemişim.
Ayrıca şikayet eden biri olarak firma hakkında ne tür işlem yaptıklarını öğrenmek istediğimi ilettiğimde, bunun beni ilgilendirmeyeceğini, iç meseleleri olduğunu ilettiler.

Kısaca bu olayda başıma gelenler ve sonuçlar;

1- BOSCH servis aracıma giriş-çıkış formları doldurmadı ve BOSCH'a kayıtlı olarak işlem yapmadı.
2- BOsch Yetkili servis arabam ile ilgili bilgi vermeden arabamı başka yerde beyin tamiri yapmaya gönderdi ve bu tam 9 gün sürdü.
3- BOsch Yetkili servis fazla para alabilmek için aküyü bile değiştirmeye kalktı.
4- BOsch Yetkili servis fatura istedim ve bana sadece bir kağıt parçası verdi. (FATURA YOKK..!!) BOSCH faturasız iş yaptı.
5- BOsch Yetkili servis kaput amortisörümü kırmasına rağmen asla bana söylemedi ve sahiplenmedi.
6- Arabam tekrar aynı nedenden arıza yaptığında Bosch Yetkili servis "ben nereden bileyim Topkapıdakinin tamir yapıp yapmadığını" gibisinden anlamsız ve yaptığı işi sahiplenmeyen bir tutum sergiledi.
7- BOsch Yetkili servis paramı iade edip, arabama yeniden bakmayı red etti, yaptığı işin arkasında durmadı.
8- BOsch Türkiye'ye Maslak'a merkezlerine gittiğimde son derece ilgisiz davrandılar, iki beklememi söylediler.
9- BOsch Türkiye 1 gün daha istedi ve sonunda yapabilecekleri birşey olmadığınıı bana ilettiler. Bana da şikayetimin sonuçları hakkında bilgi veremeyeceklerini söylediler.
10- BOsch Türkiye'den atmış olduğum maili ve cevaplarını benim mail adresime atmalarını istediğimde, "telefon ile bilgi verdik ya" dediler. En azından benim mailimi atmalarını talep ettiğimde,
"arkadaşlara ileteceğim" dendi, fakat mail tarafıma atılmadı.
11- Sonuçta ben PARA kaybettim, BOSCH ise güven, benim tek suçum BOSCH tabelalı bir servise gitmekti.
12- BOSCH hayatımın hiçbir kademesinde bir kez daha karşıma çıkmayacak bir firma oldu benim için. GÜVEN KAYBETTİ..!
13- Ben gerçekten bu kadar ilgisiz bir yaklaşım tarzı ile daha önce hiç karşılaşmamıştım.
14- Hava Kuvvetleri personeli olarak hiçbir şekilde, hiçbir tanıdığıma ve arkadaşıma BOSCH markasını önermiyorum... Yaşadıklarım için gerçekten çok üzgünüm..!!!


Adem C. K.

1 yorum:

  1. baştan sona kadar haklısınız. bende bosch car kazığı yedim. aracıma motor yaptılar. 2 yıl garanti verdiler. araç 1,5 yıl sonra daha 9000 km deyken hiçbir emare göstermeden conta yaktı. TABİKİ KABUL ETMEDİLER.

    YanıtlaSil