21 Şubat 2013 Perşembe

ayaz klima (izmir) tarafından kandırıldım

Ayaz klimaya ait www.ayazklima.com sitesinden zibro ph 233 markalı mobil bir klima aldım. Klima eve geldiğinde paketinin içine iliştirilmiş bir fatura bulacağımı zannederken faturanın tarafıma iletilmediğini gördüm. Mobil klimayı teslim alıp evde kurduğumda çok fazla ses geldiğini fark ettim. (bu arada firma ile görüşme yaptığımda bana tarif edilen ses düzeyi ile cihazın gerçek sesi arasında epeyce bir fark vardı). Bunun üzerine firma ile tekrar irtibata geçip Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre malın 7 gün içinde iade edilmesi hakkımı kullanmak istediğimi firmaya ilettim. Bu başvurumu dikkate almayan firma, kendilerine ödemiş olduğum meblağın ancak yüzde seksenbeşini geri ödemek kaydıyla parayı iade edebilecekleri teklifinde bulundular. Bu teklife göre benden 170 TL civarında bir parayı keseceklerdi, hemde ürünün kendilerine iade edilmesi için kargo masrafını da tarafıma yükleyeceklerdi (kargo masrafı da 100 TL’yi bulabilir). Yani toplamda 270 TL civarında bir parayı gözden çıkarmam istendi.  Ben bu teklifi kabul etmedim ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre 7 gün içinde cayma hakkımı kullanmak istediğimi ve paramın tamamının hesabıma iade edilmesini istedim ancak yine herhangi bir geri dönüş olmadı. Bunun üzerine Tüketici Koruma Derneğine giderek durumu onlara anlattım ve ürün tarafıma teslim edildikten beş gün sonra firmaya Tükoder ile bir ihtarname gönderdim. Bu ihtarnameye herhangi bir cevap vermeyen firma parayı da tarafıma iade etmedi.
Sonuç olarak bir şey söylemek istiyorum; Ayaz Klima benim onlarla ilk irtibata geçtiğim anda ürünü bana satmak için onca laf ederek güvenimi kazandı, sonrasında benim haklarımı gasp ederek ürün paketli bir şekilde evimde beklerken parayı elinde tutup iade etmeye direnerek ne yapmak istiyor. Bu durum ticaret ahlakına aykırı bir hareket değil midir? Ayaz klima haksızlık yapan, milletin hakkını gasp eden bir firma olmuyor mu?
Bu firmadan alışveriş yapmak isteyenlere sesleniyorum. Bu firma beni mağdur etti, sizi de mağdur etmesin. Telefonla irtibata geçerek, firmanın sahiplerinin ses tonundan onların güvenilebilecek insanlar olduğunu düşünerek internet alışverişi yapmayın yoksa sizde mağdur olursunuz. Takdir sizin. Herkese iyi günler diliyorum.



Kerem K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder