12 Ocak 2012 Perşembe

Fiat Grande Punto Direksiyon Arızası

Merhaba,
2011 yılının nisan ayında satın aldığım 2006 model Grande Punto 1.3 multijet Dynamic aracımın 2 yıllık garanti süresi sona ermiştir.Aracı aldığım ilk günden beri üyesi olduğum www.grandepuntotr.com forum sitesine üye olan bütün punto sahipleriyle çeşitli organizasyonlara imza attık.Yüzlerce punto sahibi bu platformda araçlarıyla ilgili bilgi alışverişinde bulunmaktalar.
Aracı aldığım zaman servise bakıma ve temizliğe gönderdim. 1370tl gibi bir bedel ödeyerek bakımını ve temizliğini yaptırdım.Fakat fiatın kayıtlarında da görüleceği üzere özellikle temizlik açısından çok mağdur edildim.Bu konu hakkında 3 defa servise gitmeme rağmen sonuç alamadım ve öylece kaldı.Daha bu problemin etkisinden kurtulmadan 1-2 ay önce aracımı çalıştırmadan önce direksiyon ışığının yanıp yol bilgisayarımda "have power steering checked,read book" yazılı arıza gördüm.Konuyu araştırdığımda 2006 yılında üretilen ilk serilerde bu hatanın olduğunu bu araca sahip olan çoğu kişinin bu arızayı yaşadığını garantisi olanların garantiden değiştiğini garantisi olmayanların ise  fiatın müşterilerini mağdur etmemek amacıyla ücretsiz değiştirdiğini öğrendim.Aracımı servise götürdüğümde sorunun direksiyon ile ilgili olduğunu  ve 1600 tl gibi bir maliyetinin olduğunu ilettiler.Benim bu fiyata itirazım neticesinde ise %50 sinin tofaş tarafından karşılanacağını kalan %50 kısmınında benim vermem gerektiğini söylediler.Ancak bu şekilde yapabileceklerini söylediler.Bende müşteri hizmetlerini arayarak durumu bildirdim ve bir kaç gün sonra arandım.Aracımın garanti süresinin  bittiğini  modeline ve servis kayıtlarına bakılarak ancak yarısının karşılanacağını söylediler.
Şimdi ben şunu sormak istiyorum! Tofaş bu şekilde masrafın yarısını karşılama lüksünü nereden buluyor.Masrafın yarısını karşılıyor ise bu araçla ilgili üretim hatasını kabul ediyor demek olmuyor mu bu?
Bu arıza görüştüğüm birçok araç sahibinin karşılaştığı genel bir sorundır.Fabrika hatası olan bu durumun firma tarafından karşılanması gerekirken üstüne ayrıca para talep ediliyor.Kaldı ki aracın kullanımı ile ilgili olarak bu şekilde bir arızanın oluşacağı bile bildirilmediği gibi kullanım kitabında  da bundan bahsedilmemektedir.Herkesin aynı sorunu yaşadığı servisler ve özellikle yetkililer tarafından açıkça bilinirken araçların geri çağrılmamasını anlamak mümkün değildir.
Yukarıda kısaca bahsettiğim konu ile ilgili gereğinin  yapılması  ve aracımın bir an önce ayıplı hatasının giderilmesi için yardımlarınızı rica ediyorum.

 

Nihat Tertemiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder