3 Ocak 2012 Salı

Avea Faturalandırma Sisteminde Art Niyet

Merhabalar ,
Konu uzun ve detaylı olduğu için özet geçmeye çalışacağım.
Heryöne Kamu 300 tarifesini kullanırken 1-2 oyun indirecek kadar ve navigasyon güncelleyecek kadar internete bağlandım.
25 TL 'lik tarifem 122 TL olarak geldi.
Bunun üzerine müşteri hizmetlerini aradım ve bana bağlantı ile ilgili detay bilgi ve hesaplama formüllerini istedim.Faturada her bilginin olduğu ve bunun dışında bilgi veremeyeceklerini bildirdiler. Bunun üzerine içinde internet kotası bulunan bir tarife önermelerini istedim. Bu sefer beni her yöne kamu 35 lik tarifeye geçirdiler. Bu faturada 1 GB internet kullanım hakkım vardı.Bu tarifede ise 35 yerine 66 TL fatura geldi. Bunun nedenini sorduğumda heryöne tarifesine dahil olmayan bazı hatların arandığı şeklinde bilgilendirildim.Bunun üzerine fatura kesim tarihinden 2 gün sonra kontörlü bir hatta geçmek istediğimi söyledim.
20 TL tarife değiştirme ücreti yansıyacağını ve 20 TL lik bir fatura geleceğini bildirdiler.bende kabul ettim ancak bana daha sonra gelen faturada heryöne kamu tarifesinde 2 gün kalmış olmama rağmen tamamını yansıttıklarını gördüm. yani 20 + 35 + küsürat ile 56 küsür bir rakam. İtirazlarım sonucunda bu bilgi bana verilmedi ise 35 TL lik faturanın yansıtılamayacağını söylemelerine rağmen kayıtlarımızda hata yok şeklinde bir bilgi döndüler. Ayrıca kontörlü hatlarına alınan paketlerde ise 500 ve 444 lü numaralar alınamıyor bu hatları normal tarifeden kullanmaya sizi zorluyorlar. Bunun üzerine yeni çıkan süper fikir tarifesine geçtim.Tarifeye 26/12/2011 tarihinde geçmiş olmama rağmen bilgisi verilmeden fatura kesim tarihi 27/12/2011 olarak fatura kesim tarihi belirlenmiştir.Bundan dolayı hiç konuşmadığım 5-6 saatlik süre zarfında bana 11 TL civarında bir fatura yansıtılmıştır. Bu duruma itiraz ettiğimde durumu ilgili birime soracaklarını eğer haklı isem faturanın iptal edileceğine dair bilgi verildi.
Yani avea ispatlayamadığı bir konuda kendi birimlerine inanıyor müşterisine inanmıyor.Kanunları kendisi koyup kendisi uyguluyor. Uygulama ile ilgili yeterli bilgi vermiyor ama uyguluyor.
Sanırım bunların müşterileri nasıl kazıklarız diye kurdukları bir birim var. Gece gündüz düşünüp müşteriyi nasıl kazık atarız diye düşünüyorlar.

 

Yavuz Arı

1 yorum:

  1. AVEA, WİFİ ÜZERİNDEN İNTERNETE GİRMEME RAĞMEN FATURAMA EK +99TL KESMESİ...!

    Ben Aycell zamanından beri AVEA kullanıcısıyım. Son bir yıldır da faturalı hat (Kasım 2011 den beri “Dev Transfer 2000 Tarifesi”) kullanıcısıyım.

    AVEA kullanıcısı olmaktan çok memnundum. Bu sebeple tüm ailemi hatta birçok yakınımı AVEA kullanıcısı yaptım. Bazılarına 2. Hat aldırdım.

    3 Ocak 2012 de Android işletim sistemli bir telefon aldım ve bu telefonun fabrika ayarlarında internet kullanımı açık olduğu için 23 Ocak 2012 faturam 22TL yerine 57 TL kadar geldi.

    Fatura gelmeden önce bir gece saat 02:00 gibi SMS ile “internet kullanmında üst sınıra yaklaştığımı” bildirmişlerdi.

    Telefonumun ayarlarından internet kullanımını kapattım ve tüm ayarlarını AVEA üzerinden internete girilmesin diye değiştirdim. Sadece işyerimden “Wifi” üzerinden internete bağlandım. Wifi kapalı olduğunda da google üzerinden veya android uygulamalarında internete bağlanmaya çalışıldığında “internet bağlantısı olmadığı için bağlantı yapılamıyor/desteklemiyor” uyarısı veriyordu. Yani AVEA üzerinden internet kullanımım kapalıydı. Bu da sağlamasıydı. Herhangi bir uyarı SMS’i gelmemesidiği içinde içim rahattı. Ancak 23 Şubat 2012 de 122TL fatura geldi.

    Görünce moralim çok bozuldu. Hayatımda kendimi hiç bu kadar enayi gibi hissetmemiştim. Benden 6 aylık telefon faturası istiyorlar.

    Müşteri hizmetlerini verdiği cevap “WİFİ üzerinden bağlanmış olabilirsiniz ama WİFİ hattınız kopmuş olabilir, burada AVEA devreye giriyor ve AVEA üzerinden internete bağlanmış olabilirsiniz. Size ait bilgilerde de 50MB internet kullanımınız görünüyor, bunun içinde faturanıza 99TL yansıtılmış”.

    Ben Türkiye’nin en büyük firmalarından birinde Ar-Ge merkezinde yazılım testleri yapıyorum. Bu keys de “ WİFİ ağı kesiliyor ...! ve AVEA üzerinden telefonumdan internete girme ayarlarım kapalı olmasına rağmen AVEA devreye giriyor ve AVEA üzerinden internete bağlanıyorum ve bu AVEA’nın bir hizmetiymiş ” bana/kullanıcılarına iyilik yapıyorlar ama biz nankör olduğumuz için anlamıyoruz.

    Eğer bu senaryo doğruysa “Avea’nın internet kullanımı işletim sistemi üzerinde “showstopper bug” var. Bu hata hemen giderilmeli.” Ama bu bilinçli olarak yaptıkları bir işlemse “AVEA iş ahlakını sorgulamalı”.Belki de telefon görüşmelerindeki rekabetten dolayı hedefledikleri karlılığa ulaşamıyor olabilirler ama bunun çözümü bu olmamalı...

    Aynı gün faturamı incelediklerini ve hata olmadığını bildiren bir SMS aldım.

    Bende aynı gün, VODAFONE un 25TL’ye her yöne 500dk + 50SMS + 50MB internet olan paketine numaramı taşımak için form doldurdum.

    AVEA, taahütümü bozduğum için faturamın haricinde 75TL kadar daha fatura kesecekler. Yani bu ay 200TL’ nin üzerinde bir fatura ödemiş olacağım.

    En kısa sürede de AVEA’lı olan tüm yakınlarımı VODAFONE’a geçireceğim. AVEA’ya taahhütleri varsa, numaralarını taşırken çıkacak borçlarını ödemeleri içinde maddi yardımda bulunacağım. Yeter ki AVEA’dan ayrılsınlar...

    Bu olaydan sonra AVEA’nın şöyle düşündüğüne inanıyorum ; “Nasıl olsa 13 milyon müşterimiz var, 3 milyar gelirimiz var. Biri gider, diğeri gelir. İyi bir kampanya yaparız, tekrar müşteri toplarız...”

    Bence Sn. Erkan AKDEMİR böyle düşünmüyordur ama çalışanları müşteri kaybetmek için o kadar uğraşıyor ki... Müşteri kaybetmenin önemini bilmeyen, bu büyüklükte acaba kaç firma vardır ?

    Bu zamana kadar verdikleri hizmetten dolayı çok teşekkür ederim...!!

    Saygılar,
    Selim KAYTAN
    Gsm : 0506 601 07 91
    e-mail ; selimkaytan@yahoo.co.uk

    YanıtlaSil