1 Aralık 2011 Perşembe

Teknosa servise verilen cihazın iade edilmemesi

07/09/2011 tarihinde TEKNOSA İzmir balçova Ege parkexxtra mağazasına 2976198 ürün takip numarası ile, 3,5inç 1TB SeaGate marka harici hard diskimi,garanti kapsamnda tamir edilmesi için teknik kısmına teslim ettim.23 gün sonra telefonla arayarak,cihazımın türkiyede tamir edilemediğini,bu sebepten cihazın yurtdışına imalatcısına gönderildiğini ve cihazın bir daha bana geri verilemeyeceğini beyan edip,mağazaya gidip fatura tutarında bir alışveriş çeki almamı ve iki hafta içinde bu çeki kullanmamı söylediler.Cihaz benim malım benden izinsiz yurtdışına gönderme iznini vermedim.Ayrıca bir hard disk olduğu için bütün özel belgelerim yaklaşık 180GB deşifre edilerek bilişim suçu işlenme ihtimalide söz konusudur. Ben Cihazımı arızalı olarak da olsa geri istediğimi,Mümkün olmadığı takdirde aynı teknik özelliklerde bir cihazın verilmesini, Tüketici Haklarını koruma hakem heyetine resmen bildirdim.fakat teknosanın pişkinliği anlatılamaz...Kesinlikle uzak durun..Teknosa ile Mahkemede hesaplaşacağım.



M.Eray Men

3 yorum:

  1. Gaziemir Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti başkanlığının aldığı 19/12/2011 tarih, 2011/389 sayılı karar gereği; Ürünün onarılmasının mümkün olmaması nedeniyle imha maksadı ile yurtdışına gönderildiği ve geri alınmasının da mümkün olmadığı, satıcı tarafından bildirildiğinden, öncelikle aynı evsafta bir ürün ile değişimini, mümkün olmadığında ise 159 TL olan fatura bedelinin tüketiciye iadesine karar verilmiştir.Bu mahkeme kararına rağmen Teknosa Balçova Exxtra mağazası aynı pişkin tavırlarıyla,parayı ödeyemeyeceklerini, merkeze bildirmeleri gerektiğini,belkide distrübütör firmanın ödeyebilecğini söylediler..Ben, garanti kapsamındaki ürünün tüketiciye sorgusuz sualsiz yenisi ile değişiminin yapılmasını istiyorum.Distrübütör olan ARENA şirketi,Teknosanın bu cihazların servis işleminin Türkiyede yapılmadığını bildiğini,müşteriye söylemesi gerektiğini söylüyor.Malesef Teknosa bu konuda ince detayları atlayıp, üç satırlık bir servis sözleşmesi yaparak kendini sıyırmaya çalışıyor..Avrupa ve Amerikada bu türdeki şirketlerden ne alırsanız alın,ne zaman götürürseniz götürün, ben bunu beğenmedim dediğiniz zaman,hemen yenisini yada parasını iade ediyorlar,beş dakika içerisinde..Teknosa ise müşteri kandırmaya devam ediyor..YAZIKLAR OLSUN..Ama bu konu burada bitmeyecek. Bilişim suçları kapsamında, 5237 sayılı TCK 135,136,138. maddelerine göre hesap verecekler...

    YanıtlaSil
  2. Teknosa teknik servisi yetkililerine sesleniyorum. 07/09/2011 tarihinde 2976198 ürün takip nolu Seagate marka 3,5" 1TB harici hard diskin,garanti kapsamında Arena isimli Ditrübütör firmaya tamir için gönderildiğini ve adı geçen şirket tarafından bu ürünün Türkiyede tamir edilemediği için Yurtdışına gönderildiğini söylediniz.Peki adı geçen firma tarafından bir servis raporu niçin tarafıma verilmedi. Hangi sebeple yurtdışına gönderdiniz.İmha için gönderdiyseniz,niçin benim haberim olmadı ve imha edildiğine dair firmadan niçin bir yazı verilmedi. bu konuyla ilgili Teknosa yada Arena isimli teknik servislerden cevap bekliyorum. Hukukunu, kanunlarını bilmediğiniz bir işi yapmayınız LÜTFEN... Eğer yaparsanız da Türk mahkemelerinde hesap verirsiniz. "Ben yaptım oldu" ile hiçbir yere varamazsınıız. Bilgi depolama cihazları,sistemleri v.b. gibi ürünleri servise alırken ve bir işleme karar verirken lütfen müşterininde iznini alın.
    TCK 5237 sayılı kanunun 135,136,138 ve 163 nolu maddeleri artık sizleri bu konuda bağlıyor..Lütfen açıpda okuyun biraz..

    YanıtlaSil
  3. fakat hala bir çözüm yok... kimse bir şey yapamıyor.... rezillik....

    YanıtlaSil