15 Mayıs 2011 Pazar

Kültür Dersanesi

Kültür dersanesi yada bir başka kurum hiç farketmiyor aslında. Hepsi de tamamen ticaret mantığıyla çalışıyor. Ne kadar kar etsek o kadar iyi mantığıyla çalışılıyor. Eğitimden tamamen ödün veriliyor. Eğer siz orda çalışan öğretmeninizi memnun etme derdinde değilseniz tabi ki bu durumdan doğrudan öğrenciler etkilenir. Öğretmen motive olmazsa öğrencisini nasıl motive etsin. Eğer siz 2 yıllık öğretmeninize hala 900TL maaş veriyorsanız ki bu bir matematik öğretmeni, bu hocanın öğrencisine evet gidin üniversite okuyun bakın ben okudum mutluyum huzurluyum demesini bekleyemezsiniz. Öğretmenin idari personelden hiçbir farkı yoksa siz öğretmenden nasıl bir verim bekleyebilirsiniz ki...

Ayrıca eğitim kurumu olarak siz dürüstlük konusunda önder olmak zorundasınız en azından bize bugüne kadar öyle öğretilmişti. Yapılan muhasebe oyunlarıyla nasıl bir ticaret mekanizmasına sahip olduğunu gördüm. Çalışan öğretmenler resmiyette öğretmen bile görünmüyor. Görünenler de bazı hocalarımızın tabiriyle çok yıllıklı hocalar. Diğer hocalar ise artık hizmetli statüsünde görünüyorlardır heralde yalan olmasın. Daha vahimi siz çalışan öğretmeninizin sigortasını asgari ücretten gösterip maaşı da ona göre verirken devlet neden sessiz kalıyor bunu anlamıyorum. Sen bu kurumda neden az öğretmen çalıştırıyorsunda bu kadar hizmetli çalıştırıyorsun diyemiyor. Malesef kısır döngü içindeyiz. Kültürde çalışan öğretmenler bu durumdan kurtulmak için devlete geçmeye çalışsada bu durumda çalışmaya mecbur olanlar da yok değil.

Allah hepimizin yardımcısı olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder