18 Ağustos 2012 Cumartesi

RocaKale marka klozetin borusu patladı. Evimi su bastı.

Roca Kale marka klozetin içinde yer alan fleksi boru gecenin bir yarısı patladı. Uyandığımızda evimiz su içinde kalmıştı. Hatta alt komşumuzun bile evine inen su komşumuzun bütün duvarlarını mahvetti. Benim de duvarlarımın alt bölümünün boyaları döküldü ve 3 odamın laminant parkeleri tamamen kabardı. Kale firmasını arayarak mağduriyetimi belirttim ve benim ve komşumun evindeki zararı tazmin etmelerini istedim. Evimize iki usta gönderdiler. Ustalar daha patlamış boruyu görmeden montaj hatası olduğunu söylemeye başladılar. Daha sonra fleksi borunun klozete dahil olmadığını iddia ettiler. Sonra da tartışmalarımız sonucunda tamamen klozetin içinde yer alan bir parçanın klozete dahil olduğunu kabul ettiler. Ama yinede kusurun Kale firmasına ait olmadığında ısrar ettiler. Fleksi boruyu değiştirdiler ve patlayan eski boruyu da  alıp gitmek istediler. Ben fleksi boruyu ilerde hakkımı ararken delil teşkil edeceğine inandığımdan vermek istemedim. Bu konuda epey tartıştık. Kendilerine merkezden mutlaka patlayan boruyu alıp gelmeleri talimatı verildiğini söylediler. Ben vermek istemeyince de merkezi arayıp durumu bildirdiler. Ama mutlaka almaları gerektiğinde tekrar talimat aldılar ve bana bu konuda ısrar ettiler. Sonuçta patlayan eski boruyu alamadan gittiler. Kendilerine zararım tazmin olmazsa tüketici mahkemesine gideceğimi söyledim ama o günden beri ses seda yok. Firma olayın üstünü örtmek için elemanlarını tembihleyerek gönderdiği çok belliydi. Firma elemanı konuşmanın bir yerinde "Abi biz de emir kuluyuz, anla bizi, işimizden oluruz, bize bu olayı çözün, müşteriyi de ikna edin, gelin dediler." dedi. "Kandırın da gelin." dediler işin doğrusu anladığım kadarıyla… Komşumun duvarlarını boyatmam bana 700 TL ye maloluyor. Kendi evimin boyası ve kabaran laminant parkelerim ise cabası. 1000-1500 TL zararım var. Türkiye'nin sayılı üreticilerinden olan KALE firması bile bu kadar sorumsuz (hatta müşteriyi aldatıcı bir şekilde) davranıyorsa dünya çapında tanınan ve güvenilen markalar üretememize şaşmamak lazım.

 

Yücel K.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder